Czy notariuszom potrzebna jest reklama?
Prawo odnosi się jednoznacznie do możliwości reklamowania własnych usług przez notariusza. Jest to całkowicie zabronione i notariusz warszawa nie może skorzystać z możliwości na przykład tworzenia reklam czy odpowiednich kampanii marketingowych, które mogłyby pomóc mu w dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów.
Z jednej strony trzeba przyznać, że w wielu dziedzinach życia klienci czy osoby zainteresowani odpowiednią usługą są wręcz bombardowani reklamami i osaczani przez różne, niekoniecznie bardzo atrakcyjne oferty. Reklamy bardzo często są negatywnie odbierane przez klientów, zwłaszcza wtedy, gdy są zbyt nachalne. Może więc dobrze, że zawód zaufania publicznego, jakim jest notariusz warszawa jest pozbawiony możliwości reklamowania swoich usług. Co prawda, z drugiej strony reklama jest bardzo skuteczna, gdy chce się pozyskać nowych klientów, ale jednak jeśli odnosiłaby się usług notarialnych to byłaby co najmniej nie na miejscu.
Osoby, które udają się po poradę do notariusza raczej nie z własnej woli znalazły się w niejasnej, nieokreślonej sytuacji prawnej. Wobec tego odnoszenie się do ich potrzeb poprzez reklamę jest nieadekwatne do sytuacji. Nic więc dziwnego, że notariusz warszawa nie może stosować zabiegów, które mogłyby mu przysporzyć nowych klientów. Mogłoby się bowiem okazać, że kancelaria notarialna próbuje pasożytować na cudzym nieszczęściu (bardzo często usługi notariusza dotyczą na przykład spraw związanych z dziedziczeniem po śmierci członka rodziny i tym podobnych).
Przepisy prawne jasno regulują działalność nie tylko notariuszy, ale także i innych osób związanych zawodowo z działalnością w charakterze prawnym. Bardzo często powołując się na ten przepis możemy usłyszeć o przestrzeganiu etyki zawodowej. Wobec tego można spodziewać się, że za złamanie takiego przepisu notariusz spotka się z surową karą, która może doprowadzić nawet do utraty uprawnień do wykonywania zawodu, co dla niejednego notariusza mogłoby niewątpliwie oznaczać koniec kariery.